Pages

Wednesday 3 April 2013

RIP Baju Kurung Purple dan Welcome Telekung :)


Assalamualaikum...


Sedih gila ah tengok baju kurung purple tu. Baru aku sedar, sebenarnya aku lah tikus yang membaiki labu yang digembar-gemburkan cikgu BM sekolah rendah dulu. 

Semalam lecturer Polimas datang Pejabat Daerah buat pemantauan. So aku pilih ah baju paling daebak kononya. Paling cun ah orang melayu kata, baju light purple tu antara baju kurung yang aku suka sebab purple dia cantik, lepas tu sedap ah pakai. Mengikut pengiraan aku yang carry math sem satu ni riwayat dia tak sampai setahun lagi pun.

Akibat perasaan yeye balik kerja semalam, nak le aku basuh towel yang aku dah lupa pun last nya aku basuh bila. Menggunakan clorox peluntur paling handal dalam iklan. *menyesal tak guna varnish. aku sepatutnya yakin dengan merah jambu. Seronok sangat main clorox, aku lupa yang aku masih lagi ayu memakai baju kurung purple kesayanganku. Tadaa! akhirnya aksi-aksi mencurah clorox atas lantai berakhir dengan tragis konon nak bagi lantai berkilat lah nanti mak mesti puji punya, last-last tumpah kena baju. Ahtuudiaa, baju purple dah jadi tompok-tompok tahi unta terkena penangan clorox. Abah dia betoi ah!

Terpaku aku kat situ. Aku letak clorox sambil jeling kat botol dia. Memang aku tak sentuh dah ah clorox pasni. Sampai hati dia buat gini, padahal dalam iklan dia kata tak kacau warna baju. Dusta semata. Demi membaiki keadaan aku rendam baju tu bajet warna dia akan kembali sekata, kepala hotak aku la. Apa jadi fikir sendiri ah. Nak tulis pun sakit hati.

Lepas tu nak solat asar, baru aku teringat telekung aku dah basuh sekali dengan towel. Telekung tu juga pernah jadi mangsa kerakusan clorox suatu ketika dulu. Bunga warna pink habis jadi kuning. Aku memang malang ah dalam sejarah penggunaan clorox. Kendian aku ambek keputusan pakai telekung baru milik Puan Aminah, mak aku. Telekung tu mak beli dari Indonesia, nak simpan untuk aku kahwin nanti kot. Kahkahkah. Time tu mak tak balik kerja lagi so aku fikir aku guna dulu lah nanti beritahu la. Sebab kesan dia sama je, tetap kena hingaq. Hihi 

Model telekung sambilan. Untuk tempahan hubungi 1300881313. *Pizza yang sampai depan rumah :P

Aku menggunakan beberapa taktik untuk bagitahu mak yang aku dah terguna telekung dia. Hehe


"Hari ni solat rasa kusyuk sikit, telekung baru kot. wkwkwk"

"Ha, ni tak lain menyapu telekung mak la tu"

"Eh, mana mak tahu. Pandai mak, 10 markah untuk mak"

Lari-lari masuk bilik, tak dengar dah ayat seterusnya. Hihi

Kesimpulan dia, curi hati takpe tapi kalau curi telekung kena cerita jugak kat mak. 

Ini adalah muka syok sendiri. Takda kaitan dengan jalan cerita. Cuma nak tunjuk getah braces sebab minggu depan dah nak tukar :)








2 comments:

  1. comel betul ayat dlm blog nih . >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi sebab owner dia comel kot. *just kidding :P

      Delete