Pages

Saturday 8 June 2013

Unfortunately...

Assalamualaikum....

Harini aku ada nak share some serious story.

Semalam Kak Ina ajak tidur rumah dia, kat sebuah kondo tinggi dan rumah dia yang paling atas sekali. Sekali tu aku nak keluar rumah then nak balik aku dah lupa yang mana satu rumah kak ina, sedia maklum aku memang bengap bab-bab ingat mengingati ni. Aku balik kat tempat parking kereta then tengok kereta aku dah takda. Dah la dalam tu ada beg tangan handphone, kunci motor. Haa kunci motor? Aku tengok tempat parking motor, ego S dengan wave dua-dua dah hilang. YaAllah dugaan betul.

Aku tak tahu dah nak buat apa , rasa nak menangis pun ada tapi tak guna lah menangis air mata darah pun. Benda dah jadi, yang penting aku kena bagitahu mak. Then aku pergi buat report kat balai kecik bawah kondo tu. Polis tu ada bagi aku handphone nokia then mintak bayaran apatah RM9. Time tu aku satu sen pun takda dalam tangan, aku mintak kat polis tu nak naik cari kak ina, tapi aku sendiri tak ingat rumah kak ina yang mana satu then mintak polis tu tolong semak rumah atas nama kak ina.

Masa turun bawah tu aku dah nampak ramai polis then ada sorang polis ni datang kat aku. Time tengah kena soal tu ada satu van ni datang laju arah kami keluar bawak pistol. Subhanallah nasib baik polis tu ada, aku tak tahu aku bermusuh dengan siapa sampai ada orang nak tembak aku. Tak pernah seumur hidup live depan mata aku tengok orang kena tembak. Pergelangan polis tu (aku tak tahu nama dia) kena peluru sesat. Tapi nasib baik tak banyak darah dan dia pun boleh lagi jalan. Kira hidup lagi lah kot. Then kami pergi hospital, aku pelik jugak kenapa semua orang panggil polis tu doktor. Eh dia ni polis ke doktor?

Aku tengok polis yang orang panggil doktor tu masuk emergency wad mudah je, tak payah tunggu turn. Aku tunggu dia kat luar tak sampai 10 minit dia dah keluar. Masa tu aku tengah tolong sorang makcik kat wad ni basuh buah bila aku balik wad emergency tu dia dah takda. Nurse cakap dia dah keluar, pastu aku jumpa dia tengah duduk depan lift kat sebuah sofa panjang. Aku duduk sebelah dia then tanya-tanya dia okay ke tak apa semua. Dia diam je. Then dia cakap, doktor suruh dia cuti tapi dia tak boleh, dia kena jaga aku. Ah, memang heran sangat apa kaitan polis doktor ni dengan aku. Dia kata sakit dia sikit je pastu aku nampak dia bawak keluar pistol test test tangan dia nak menembak. Lepas tu terus dia blah keluar pintu belakang hospital tu. Serius, aku ingatt novel je ada cerita macam ni.

Belakang hospital tu ada taman. Polis doktor tu macam ada something nak cakap tapi aku tak tahu apa. Lepas tu arghhhh, aku lupa apa jadi. Bila aku bangun, memang lega lah sebab mimpi so ego S aku dengan kereta taklah hilang maknanya. Tapi polis doktor tu siapa? Tesnnsenn je aku pikir. Dahla hensem, muka macam Channing Tatum. Arghhhh! Aku banyak tengok CSI ni =='

Thank you for lending your eyes!

9 comments:

  1. ceit,,mimpi upenye,,,,tegang gila citer dia,,hahah,,,,,,nice~:3

    ReplyDelete
  2. heyy,,mne dia tau nie,,,,sya anon la~:P

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Hikhik jangan maarah. That was real. Real dream.

      Delete
  4. Replies
    1. atoto mmg la betul. mmg betul pun aku mimpi. hikhik

      Delete
  5. Psfff... ingat betul2 dah. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak fatin, kalo betul best la sebab polis tu hensem kot. haha

      Delete